Înregistrare mărci

Bine ai venit pe pagina dedicată mărcilor!

 

Dacă ești aici, probabil ai decis să afli mai multe despre mărci și să obții protecție pentru bunurile și serviciile pe care le furnizezi.

Astfel, pentru a-ți oferi câteva răspunsuri la întrebările tale, te invităm să lecturezi o sinteză a informațiilor utile privitoare la marcă:

  1. O marcă este un semn distinctiv care permite distincția între produsele sau serviciile unui furnizor de cele ale unui alt furnizor.
  2. Așadar, marca identifică produse sau servicii, nu persoane.
  3. Persoana fizică sau juridică, titulară a mărcii, deține dreptul exclusiv de utilizare a acesteia, pe durata, pe aria geografică și pentru clasele de produse și servicii pentru care a efectuat înregistrarea.
  4. Înregistrarea mărcii se poate realiza pentru protecție națională la OSIM, pentru protecție europeană la EUIPO și/sau pentru protecție mondială la WIPO.
  5. Simpla depunere de cererii de înregistrare a mărcii nu echivalează cu acceptarea ei la înregistrare.
  6. Există reguli și criterii de admisibilitate. Îți recomandăm verificarea prealabilă a șanselor de admitere a mărcii. În felul acesta, eviți plata inutilă a taxelor.

 

De ce să înregistrezi o marcă?

 

  1. Pentru ca produsele și serviciile tale să capete unicitate în raport cu celelalte produse și servicii de același tip.
  2. Pentru ca notorietatea pe care o câștigi cu greu, să nu fie utilizată de concurența ta.
  3. Pentru a evita pierderea dreptului de a utiliza propriile tale elemente grafice, textuale sau sonore pentru că altcineva le-a înregistrat pe numele său, fără știrea ta.
  4. Pentru sporirea valorii fondului tău de comerț, dacă ești comerciant sau a valorii produselor tale dacă ești artist, manufacturier, tehnician etc.
  5. Pentru că o marcă reprezintă cel mai valoros activ imobilizat necorporal într-o afacere;
  6. Pentru că diseminarea mărcii, odată cu achiziția produselor și serviciilor tale, echivalează cu publicitate gratuită.
  7. Pentru că este singurul element care creează tradiție, iar tradiția împlinește nevoia de apartenență și toate acestea cresc valoarea produselor și serviciilor.
  8. Pentru că marca este o investiție pe care o poți valorifica în cazul în care decizi:
    a. francizarea afacerii tale;
    b. licențierea propriei mărci;
    c. business exit;

 

Cât costă?

 

Pentru a afla un cost orientativ poți folosi calculatorul nostru de taxe.

 

Cât durează?

 

Reține că protecția mărcii se naște de la data depunerii cererii de înregistrare a mărcii.
Durata estimată de înregistrare este de 9 luni, cuprinsă între data depunerii cererii și data emiterii Certificatului de înregistrare.
Această durată se poate prelungi dacă marca ta este contestată.
Poți continua să utilizezi marca pe durata soluționării contestațiilor.
Odată înregistrată, perioada de valabilitate a unei mărci este de 10 ani, cu posibilitatea de reînnoire la fiecare 10 ani.

 

Ce acte sunt necesare?

 

  1. Dacă ești persoană fizică:
    a. Cartea de identitate (copie);
    b. Reprezentarea grafică, multimedia sau sonora a mărcii;
    c. Descrierea mărcii;
    d. Dovada plății taxelor preliminare.
  2. Dacă ești persoană juridică:
    a. Datele de identificare ale persoanei juridice ;
    b. Cartea de identitate a reprezentantului statutar al societății (administrator) ;
    c. Datele unei persoane de contact în relația cu Oficiul de Stat pentru Invenții și Mărci (OSIM) - nume, prenume, adresă poștală, număr de telefon, adresă de e-mail;
    e. Reprezentarea grafică, multimedia sau sonoră a mărcii;
    f. Descrierea mărcii;
    g. Dovada plății taxelor preliminare.

 

Care sunt tipurile de mărci?

 

  1. O marcă poate fi vizuală sau auditivă.
  2. Tipurile de mărci sunt următoarele:
    A. După natura titularilor:
        a. Individuală ( deținută de două sau mai multe persoane fizice ori juridice).
        b. Colectivă (deținută de Asociații de producători, industriași etc.)
        c. De certificare (atestă că produsele sau serviciile pentru care este utilizată sunt certificate de titularul mărcii sub aspectul originii, calității și cantității materiei prime sau componentelor ori know-how).
    B. După modul de reprezentare:
        a. Figurativă (imagine, imagine + text sau text stilizat);
        b. Text (fonturi alb-negru, scris standard);
        c. Sunet;
        d. Hologramă;
        e. Tridimensională;
        f. Multimedia;
        g. Dinamică;
        h. De culoare;
        i. De poziționare.
  3. În funcție de tipul de marcă, acestea urmează a fi depuse ca fișiere în format *JPEG. *MP3, *MP4, *OBJ, *STL, *X3D).
  4. Descrierea mărcii (ce element cunoscut în natură reprezintă, în ce formă grafică sau geometrică este reprezentat, ce dimensiuni are, cum sunt dispunse elementele care o compun, în ce cheie muzicală, cu ce coduri de culoare din sistemele de referință PANTONE, HEX, RAL sau RGB etc.).

Daca esti nesigur privind tipul de marca pe care vrei sa-l inregistrezi, poti consulta lista de exemple de mărci înregistrate.

 

În loc de concluzie:

Ai decis să îți protejezi bunurile și serviciile și să rezervi marca sub care le tranzacționezi?
Completează Formularul de înregistrare marcă, iar noi vom prelua datele completate și vom rezerva marca pentru tine!
Dacă încă nu te-ai decis, sperăm că informațiile ți-au fost utile și te așteptăm oricând vei decide să ne revizitezi. Noi suntem pregătiți să te sprijinim să îți crești și protejezi afacerea și produsele! În definitiv, este munca ta și meriți pe deplin!

 

Vreau să înregistrez o marcă